Pages

colgate.!!

السلام عليكم ورحمة الله وبركته

zaman budak² memang sesuatu yang tak dapat dilupakan..
tapi nanti bila dah tua, nyanyok, terlupa jgak..
*sebab tu nak tulis dalam blog ni takut nanti tetiba terlupa..haha*

ketika aku sedang menggosok gigi dengan kakakku di dalam tandas.. *time tu kecik lagi, x dak hal lah aku dgn kakak aku dalam tandas..gosok gigi ja pun..~*
sedang aku memerhati cermin tandas..tiba² aku terasa macam nak jenguk ja kat luar pintu tandas..
kebetulan time tu pintu bilik tidur 1 and bilik hujung terbuka luas..

*time tu rumah aku ada 3 bilik : bilik master kat depan skali, bilik tidur 1 (bilik tidur aku dengan kakak aku) and bilik hujung (bilik stor)..bilik tidur 1 dengan bilik hujung memang parallel dengan tandas rumah aku*

*sambung balik..* mata still kabur2 sebab nak tidur dah..
pejam celik..pejam celik..pejam...pejam..celik..pejam..
tiba² hati berbisik "tengoklah depan pintu bilik tidur 1 dgn bilik hujung"
tanpa segan silu, mata yang melekat kat muka ni pun tengoklah kat depan dua² pintu bilik..

mata pun berkerut² nak tengok sebab instinct tu macam ada sumting..
sekali kerut mata dengan dahi tu..tup..tup............~
nampak macam ada orang gosok gigi sambil sua kepala keluar pintu bilik..
mata dengan dahi terus berkerut..air liur detelan..gulp..sekali dengan colgate aku telan....~

terus aku bagi tahu kakak aku..ada nampak macam ada orang tengah gosok gigi kat depan pintu..
kakak aku pun berkerut juga mata dia..dengan dahi dia skali berkerut juga..
tapi dia kata dia tak nampak apa²... *hoho.!!dahsyat kan aku boleh nampak hantu...............GILA.!!*

terus kakak aku suruh aku tutup lampu tandas dengan pintu tandas..
gila kan.??dahlah nampak hantu..pi berkurung dalam tandas,.lepas tu tutup lampu pulak..memang SMART arhhh..tapi tak pa, time tu tak matang lagi..........~

then, kami pun sama² menjerit panggil mama..
dalam masa yang sama kami dok menjerit panggil mama, asyraf *adik aku* menangis tersesak-esak kat dalam bilik master..time tu asyraf baby lagi..comei lagi..sekarang...ermmmm..handsome sikit..heh..~
mama apa lagi, nak handle asyraf yang tengah menangis macam nak sesak nafas tu dahlah susah..kami pulak dok menjerit panggil mama dalam tandas..
mama lari dekat tandas kami dok, pastu marah.. =.="

sebab mama pun tak tahu apa yang berlaku lagi..
on the spot, kami cerita kat mama apa kami nampak, terus mama bawa kami masuk tidur bilik master sekali.. *yeay.!!*

kebetulan time tu abah ada kat Jepun..memang drama arr malam tu..
esok tu, panggil orang baca Yaasin dekat rumah..
memang betul kot malam tu rumah kami ni kena kacau..tiba² je asyraf menangis teresak², lepas tu, kami pulak nampak benda yang tak sepatutnya..hmmmm..~

........

sekarang rumah yang kami duduk tu dah disewa dekat orang lain..
baru² ni pun, dapat news kata rumah tu ada nampak macam ada sumting yang selalu main² dekat tali wayar TNB atas rumah..
gerun rasanya nak balik rumah tu..ngeh..~

nantilah nak suruh benda tu pi jalan² kat c..u..c..m..s.. pulak.. *oooppsss, benda sensitip*




message 1 : meremang aku nak tulis entry tengah² malam buta ni..
message 2 : ada sambungannyaaaa..~
message 3 : takut kat ALLAH ya kawan².. =)

4 comments:

Yan.haziyana said...

hahahahhahahahahahhaha
weh antaQ pi see u see eym ess la ni jugak! tak kira... haha

apa nama tempat tu, mgt? kot2 la aku ter pergi kawasan tu ka, buleh cepat2 patah balik. haha

mEGAt... said...

aku rasa hantu tu pun x tringin pi see u see eym ess..haha..

tu rumah lama aku..jitra..dekat rumah majdi..ngahaha

i.a.m.r said...

err..tggu bdak2 bpharm abes exam dlu bru anta menatang tuh kt see u see eym ess XD

mEGAt... said...

ngeh..~
bg dia jalan2 je..nk tngok2 bngunan tu..ahaha..