Pages

buta.?eh, tak, rabun jerr..~

السلام عليكم ورحمة الله وبركته


saya x rabun..


baru habis buat medical check up dekat klinik tadi..aiyaa..~banyak sungguh proses nak kena buat tadi..lenguh pinggang jalan merata.. *macam orang tua larr pula..ooopss, sori warga emas,terkata..*

ingatkan semua dah lulus, last sekali, bahagian mata, ada kantoi sikit..isyhh..
mula² nurse tu suruh baca huruf abc tu *yang macam dekat atas tu..*
oklah, dengan yakinnya nak baca, dah buka dah mulut separuh jalan nak sebut huruf yang paling besar kat atas tu, tetiba nurse tu kata..
"aih, lupa pula..buka spek tu.."
erk..tergamam..dah tau dah msti tak boleh baca punya..huk..huk.. huruf yang atas tu, semuanya OK..!!
masuk aje line second last, dah mula kabur² sikit..tetiba nurse tu suruh stop..
ouh ya, tadi dia suruh baca sambil mata kanan tutup, sekarang mata kiri pula dia suruh tutup..

(-.-") bila baca yang bahagian atas tu ok ler..bila masuk line 3rd last tu rasa macam mulut ni dah sebut huruf lain dari first test tadi..haha..

memang saya tipu nurse tu..haha..baca macam nampak clear, padahal hentam aje..haha..last² nurse tu suruh stop..
nurse tu kata saya tipu dia yang amat dahsyat.!!*nurse tu gelak tengok saya tipu dia..hampess..~*

sekarang dia suruh pakai spek pula..ingatkan ok, line 2nd last tu pun kantoi lagi.. *ouh, malang sungguh dua biji mata saya ni..hurmm..~*

ni mesti kes ngadap skrin komputer lama sangat ni..dah rabun teruk dah mata nih..huwaaa..~
nak salahkan pencipta komputer ni.!!sapa suruh cipta komputer nih.!!kan dah ramai orang jadi rabun kes komputer ni arr.!!!! *termasuk saya..;P*

nanti nak buat spek baru..tapi takut..sebab nanti mesti spec tu jd tebal..macam orang tua..~huk..huk..



erk, tebal sangat glasses ni..tak kot..ouh, hudohnya spek ni..spek curi dari google..;P

8 comments:

Hanis Amanina said...

aku nye p0wer pun makin bertambah agaknye.. adeyhhhh..

mEGAt... said...

hehe..nah aku hadiahkan spek dlm gambar tu kat ko..
:D

Unknown said...

adeyh...
aku pon rabun gak ar weih..
doktor masa intbiu aku ritu dah suh wat spek
tapi aku xmo pakai spek la..

adeyh
tpi tkot dr tu marah lak.. rasa cam kena wat gak spek huhu...

farhana said...

power aku maintain dr f3... weeee....

tcer_mai said...

kalu taknak power spek bertambah, pakailah contact lense... leceh tapi elok dan memudah kan setiap aktiviti... petua orang tua2, bangun pagi tgk2lah alam sekitar yang hijau ni.. terapi mata..

Stag & Vixen said...

benda paling leceh : spek mata.....power spek aku dh 250....tp aku x pkai gak.hahaha

mEGAt... said...

pak ku >> yeay.!!dah brtambh org pkai spek..hehe..
tp kan, kalau hg bley nmpk lg tulisan kat sign board jln raya, aku rsa x perlu bt spek lg kot.. :D

farhana >> erk, how come.??jom tkar mata..hak..hak..

tcer mai >> rasa takot nk pkai cntct lense..takot2 lense tu lari pegi blakang mata..nayaaa..~

malil >> power dah tmbh mcm aku ek.??jom kta jadi POWER RANGERS.!!haha..

Afiq said...

muahaha aku power=0
ces lemah giler
hua3