Pages

aku masih terkezut.!!

السلام عليكم ورحمة الله وبركته

kakiku petang semalam terketaq² mcm handphone vibrate.. *euw, hiperbola trukk*
tetapi dah jd ok slepas solat maghrib..hehe..hikmah di sebalik solat tuh..
sebenarnya, ptg semalam aku hampir menggilis kepala seorang budak dkat tepi jalan..mujur umor bdak tuh pnjang lg, kalau x, x adalah lg beliau dkat atas bumi nih..huk..huk..

ptg semalam lebih kurang pkul 5.15 ptg, mama asked me utk ambk hafiz dkat kafa..(skolah dia..)
x jauh sgt, kalau naik basikal pun bley penat..hehe..that's why dia x naik basikal pergi skolah dia..terpksalah aku jd private driver x bergaji kena hantar dia pergi n balik skolah stiap ari..

ok, ptg tuh semua ok..jalan semua clear, kreta pun x banyak sgt time tuh..dah smpai skolah ambk larrh dia balik ke rumah..
sampai aje dkat rumah, tetiba syuhada call suruh ambk dia plak dkat skolah..actually, syuhada wakil skolah dia dlm acara sukan..dahsyat o0o adik aku nih..aku pun x aktif sukan nih, dia bley wakil skolah plak tuh..hihi..*jealous*
x bajet pun dia balik awal..

so, aku start balik kreta n pergilah ambk si syuhada tuh dkat skolah dia..on the way, dkat kawasan kampung tetiba jer ada bdak² rmai yg naik basikal tepi jalan raya tuh..maybe lpas abis kelas mngaji al-Quran kot..x bajet pun ada sesuatu yg nk terjadi..
nk dijadikan cerita, tetiba ada sepasang adik-beradik nih yg baru aje kluar dr simpang kampung teraccident..bkannya accident dgn kereta, just accident sesama sendiri..si kakak yg tunggang basikal besar nih terlanggar tayar belakang basikal adik dia..isyyh..~
so, terjatuhlah si kakak tuh..dia plak jatuh betul² depan kreta aku..agak teruk jgak dia jatuh time tuh coz jalan dkat tepi tuh sempit n then kalau jatuh confirm badan dah masuk bahagian jalan raya..
si kakak yg jatuh tuh terlentang atas jalan raya..mujur time tuh aku bawa slow..
bajet nk tekan brek, tp ntah otak aku clap bg respon (cuak.!!) truss tekan pedal minyak..
mataku besar terkezut mcm bola ping pong..truss aku drive masuk bahagian jalan raya yg bertentangan..nasib baik time tuh kreta kembara dr arah bertentang jauh lagi..kalut larr jgak tangan aku nk kawal stering waktu tuh..dahlah clap p tekan pedal minyak..(BENGONG.!!)..
yg si hafidz dkat sbelah aku buat kagum boleh..~guess what apa dia kata..

"fuiyoo..best o0o.."

tengkorak ko hafiz.!!aku tgh cuak, bley dia kata bes..nasib baik kreta kembara tuh jauh lg, kalau x mmg x sentuh keyboard larrh aku pg nih..hehe..(hospital..~)
n aku still terbayang, kalaulah aku x sempat elak dr si budak yg jatuh tuh, kompom kpala dia kena gilis dgn kreta aku..wuuu..~(terbayang buah tembikai pecah.!!)
kalau aku gilis kepala dia habislah lesen 'P' aku kena gantung..huwaaa..!!
n kemungkinan aku akan masuk lokap coz aku dah bunuh seorang budak kecil yg x byk dosanya..huk..huk..
mujur x jadi semua tuh..few.~~

Photobucket
*dialog adalah rekaan semata-mata*


message 1 : aku nk cadangkan dkat pihak kerajaan kluarkan lesen basikal jgaklah sebelum kanak² bley tunggang basikal dkat jln raya..suruh diorang pergi buat latihan menunggang basikal 8 jam dlu..hua..hua..
message 2 : buat kanak² yg menunggang basikal, please berhati² smasa menunggang basikal atas jln raya..kalau nmpk kereta atas jalan raya, please hormat si driver..terutamanya aku..hahaha..
message 3 : aku baru teringat yg aku x baca doa naik kenderaan time bawa kreta smalam..so, bacalah doa sbelum naik kenderaan..
message 4 : aku masih HIDUP.!!*alhamdulillah*

6 comments:

Hanis Amanina said...

ak stuju message 1 tu~~ haha

nurul iman said...

bedebar2 aq baca entry ni.
wah.
sib baik dan mengelak..
kalu tak trauma lah hg ye.

Wan Zhafri said...

fuh3..dupdap...nseb bek ang noo..
cuak pny psal mcm2 jd,,hihi..
kalo x, xleh laa jmpak ang tyme amik result nnt,,
hehe..lega~

mEGAt... said...

nur nina>> tnggu nntlah bila aku kd Prdana mntri aku nk on undang2 tuh..hahah..(berangan)

nurul iman>>yup.!!kalau x ngelak ntahlah apa nk jd dgn aku..~

wanz>> ngeh..btul.!!aku masih cuak lg.!!tp cuak pasal rsult plak..huwaa..~

Afiq said...

hu3
cuak2
tp aku
lg mlg mgt
keta da clr
isk3
gelbah nye pasal la

mEGAt... said...

aiyaark..harap2 x truk sgt..