Pages

saya hanya terima..~

السلام عليكم ورحمة الله وبركته




alhamdulillah penantian yang selalu buat saya 'cuak' dah berakhir..yeah..!bermula bulan november tahun lepas hinggalah bulan mac ni, memang hidup selalu tak tenteram..apa yang saya buat semua tak menjadi..kadang² tu rasa macam nak tidur seharian, tak nak tengok dunia..haha..macam²lah saya waktu tu..

ouh ya, gambar dekat atas tu gambar pelajar straight A waktu hari keputusan SPM diambil..tak semua yang ada waktu gambar diambil..ada yang masih belum sampai dan ada yang dekat tepi stage tu, bersembang..maklumlah, dah lama tak jumpa kengkawan lama, mesti nak berborak panjang kan..

actually, seminggu sebelum keputusan diumumkan, saya dah jadi macam bukan diri saya lagi.. *faham tak.??*

yup, pagi hari jumaat saya dah mula jadi macam orang yang berpuasa..waktu pagi tu, dalam berita pagi dah diumumkan yang keputusan SPM akan keluar seminggu selepas itu..ya Allah, hanya Allah yang tahu betapa takutnya saya waktu tu..sepanjang seminggu tu, saya langsung tak lalu nak makan..asyik fikir tentang keputusan jer..dah macam² saya fikir pasal keputusan tu..


"kalau saya tak dapat keputusan yang elok, apa reaksi parents saya huh.??"

"kalau saya dapat keputusan yang tak memuaskan, apa yang saya nak jadi bila besar nanti.??adakah saya akan terus bergantung dengan ibu bapa saya.??naahh..~"


kejadian malam sebelum keputusan diambil memang masih saya fobia..iyelah, malam sebelum keputusan diumumkan, abah suruh hantar syuhada ke tuisyen sebab dia tak sempat..baru balik kerja, mesti nak berehat kan..tak apalah, saya pun capai kunci kereta and then, terus drive.. *tak baca doa naik kenderaan*

dalam perjalan, semuanya ok..tapi dalam fikiran saya masih lagi fikir tentang keputusan yang saya akan terima keesokan harinya..
dalam perjalan pulang dari tempat tuisyen syuhada, tetiba di tengah² jalan *divider jalan raya* ada seekor kucing..
dari jauh, saya memang dah nampak kucing tu..tapi, tetiba aja kucing tu terus masuk bahagian jalan raya dan terus melintas..
erk, saya dah suluh lampu tinggi + hon + brek, kucing tu dengan selambanya lintas juga jalan..
aiyaa..ingatkan kucing tu berjayalah lintas jalan ke seberang jalan, tetiba terasa tayar kereta terangkat sikit..
ya rabbi, bila saya tengok cermin sisi kereta, nampak kucing tadi terkial² tengah jalan raya..
yup.!!saya dah langgar kucing.!! *sila baca sambil mentup mulut dan mata jegil dengan perasaan terkejut*
sorry buat peminat kucing, saya dengan sengajanya tak sengajanya telanggar kucing..
balik rumah terus saya beritahu mama pasal kejadian tadi..saya tengok muka saya dalam cermin.. *pucat*
mama ada bagi sekali doa tolak bala untuk saya baca takot² bala menimpa saya sebab dah terlanggar kucing..
mesti kucing tu dah mati..iyelah, badan kucing pun kecil..inikan pula kena gilis dengan tayar kancil..erk..~

keesokan paginya, abah pergi tengok dekat tempat kucing tu kena langgar..saya tak mau ikut abah tengok..mesti ngeri..hehe..
tp, abah gitau kucing tu tak ada pun dekat situ..darah, daging,..tak ada apa² kesan pun..
mungkin roh dia pergi sekali dengan jasad kot..haha..

hari yang paling menakutkan tiba..huwaaa..~
sarapan pagi tak makan, tak lalu..mandi rasa macam tak mandi..pakai kasut pun tangan dah terketar²..
dalam kereta, mama suruh baca yaasin..yeah, sepanjang perjalanan yasin saja yang saya baca..
setiap kali sebelum saya nak mulakan yasin, saya akan berhenti sekejap 5 minit and tengok kereta²..

ok, perangai saya ni pelik sikit, so, jangan tiru ok..
sejak saya darjah 6 perangai ni datang sendiri dalam badan saya..ntahlah macam mana boleh lekat dengan perangai ni..
sejak saya darjah 6 dulu, sebelum saya nak ambil keputusan UPSR, saya selalu tengok number plate kereta..UPSR hanya 5 subjek saja..so, saya cari dekat setiap number plate kereta number 5..
yeah, waktu tu memang banyak sungguh number 5 dekat plate kereta orang..boleh dikatakan setiap kereta yang saya selisih, mesti dekat number plate kereta tu ada number 5..so, saya konklusikan saya akan dapat 5A..alhamdulillah, UPSR memang macam tu..haha..
waktu nak ambil result PMR pun macam tu..tapi, waktu ambil keputusan PMR, saya naik bas..dari rumah saya ke sekolah saya asyik tengok number plate kereta jaa..
saya ingat lagi ada kereta tuh number plate dia '88'..dan banyak sungguh number plate kereta yang ada number 8..so, saya konklusikan saya dapat 8A..yeah, alhamdulillah target capai..

tapi, waktu nak ambil keputusan SPM, setiap kali saya berhenti selepas baca yasin, saya tengok number plate kereta yang selisih dengan kereta abah, semuanya number yang tak menentu..semua number ada..aiseh, apalah yang aku akan dapat nanti..huk..huk..

sampai jer kat skolah, orang first yang aku jumpa, mestilah pakcik guard..
and then khairil..batch saya selalu panggil dia 'pung'..heh..
wah..ketar tu, memang tak dapat nak control..memang dah vibrate dah tangan nih..abah pegang tangan saya..dia kata sejuk sangat..haha..padahal, tengah hari terik waktu tu..
sampai aje dekat tempat ambil result, Teacher Fathiyyah sudah tunggu..senyum aje dia dari jauh tengok saya..saya pula, senyum tak senyum jer..iyelah, dah macam² saya fikir dalam fikiran nih..

o0oyah..~ahamdulillah semua result occay, juz for biology..aiyaarkk..
mcm manalah slek dekat subjek tu..hurm..mula² agak frust dengan result tu, at last boleh terima gak.. mesti ada hikmah di sebalik kejadian yer..
lepas dapat result tu, tetiba one of my friend hantar sms..


"sesungguhnya malaikat jibrail itu diutuskan untuk menyempurnakan hajat
manusia..
apabila seseorang kafir itu memohon, ALLAH memerintahkan jibrail
agar menunaikan hajatnya dengan segera kerana ALLAH benci mendengar kata²nya..
dan apabila seorang hamba yang muslim, yang dikasihi memohon, ALLAH
memerintahkan kepada jibrail agar menahan, menangguhkan dan jangan disempurnakan dengan cepat hajatnya kerana ALLAH amat merindui mendengar suaranya.."



terima kasih banyak² kepada semua yang banyak membantu saya waktu saya di SAINA..
terutamanya, mama dan abah, cikgu² SAINA yang banyak membantu dan juga semua warag SUPERMASSIVE xii.. ouh ya, tak terlupa juga kepada semua senior² SAINA yang banyak membantu saya sejak saya masuk SAINA..


BAHASA MALAYSIA : Cikgu Rosmawati, Cikgu Rasyid, Cikgu Zainurin, Cikgu
Khairuddin
ENGLISH : Teacher Maizurah, Sir Iqbal,Madam Idayu, Sir Suki
PENDIDIKAN ISLAM : Ustazah Habsyah, Ustaz Halim, Ustaz Munajar, Ustazah Naimah
SEJARAH : Cikgu Norzita, Cikgu Naim, Teacher Hehmalatha
MATHEMATICS : Teacher Fathiyyah, Cikgu Masrizal, Teacher Naimah
ADDITIONAL MATHEMATICS : Cikgu Azman, Cikgu Masrizal
PHYSICS : Cikgu Zali, Cikgu Hussaini, Cikgu Rosaniza
CHEMISTRY : Cikgu Baset, Cikgu Azainora
BIOLOGY : Teacher Kamariah, Teacher Azizah, Teacher Zanariah
E.S.T : Teacher Rohayu, Madam Idayu

"SUPERMASSIVE XII "
special thanks to Mr. Norzali and Miss Azizah

8 comments:

Hanis Amanina said...

smart butterfly nih!!!

mEGAt... said...

heh..thanks.!!

nurul iman said...

msj tu mmg bagus lah.
sesuai bg org yg selalu tak kesampaian hajat + putus asa baca.
nak kna copy tanpa kebenaran nih. hehe

neway. congrats

cantik rama2~

Ziyad Imani said...

salam~

*wah ajushi..stu ptua yg bgus!!
nnti ana pown nk apply cm tu gak la...

*btol2...kerna SesUatu yang diimpikan tidak Selalu menJaDi kenYataAn,Tetapi aPa YanG TiDaK DiDuga BerLakU dEnGan TiBa2,BiaRlAh KiTa MeNAnGis hari NI kerAna KeSaKiTan SeMalam,TeTaPi UsAh KiTa KeTawa BeRPanJanGan KeRna KeGeMbIraaN YAng BeLum PastI nTuK SeLama-lamanYa~(pe ana ngangarut nih)

bItauFIq WaNnajah AjUsHi-ChAiYoK2

mEGAt... said...

nurul iman>> yeah,slepas baca msj tu trus rasa sejuk hati..hehe..copy jer..halal..heh..
ouh ya, congrats 2 u too..n thanks..~

TeMaN SeTiA>> erk, x mengarut aih..

FuTuRe L.A.E.P said...

utk kamu sya copy terjemahan tu yer..
semoga kita semua tabah mnghdpi ari esk.
gagal arini xbererti gagal di masa dpn..

MiBi said...

pergh... mgt mmg kembang truk arr.. hahaa... neway congrats bro...

FaRaWaY said...

brilliant2..keep it up mgt!

sukses bsamamu~