Pages

i've got my driving license.!!

السلام عليكم ورحمة الله وبركته

sepatutnya dah basi dah cerita nih kalau nk deceritakan..seminggu lebih dah dpt lesen 'P'..owh, bahagianya..~wee..~
sudah boleh ronda² dgn bebas..x perlu takot sama polis..huwaa..~
tp, aku prasan satu benda yg pelik jd dkat aku..still igt entry 'seatbelts menyusahkan..!!'.??
time tu aku ada kata rimas nk pakai seatbelts kan.??tp skrang nih stiap kali kalau naik kreta, kalau x pakai seatbelts tuh rasa janggal..rasa mcm x lengkap je kat badan aku..
btul juga cakap org, kalau dah biasa dgn sesuatu benda tuh, lama² akan jd biasa arr..

okeh, cerita ttg saat² aku mengambil test utk kreta nih x ada apa² yg menarik pun..
cuma aku jd seorang yg malang time tuh coz aku calon first kena buat test tuh..mula² igtkan diorang ikut angka giliran yg kitaorg dpt time daftar utk test JPJ tuh..rupa²nya, diorang pilih ikut suka ati diorang aje..isk..isk..malang sungguh naseb ku..mau lari balik rumah aku dpt tau aku org first kena buat test tuh..
sblum masuk dlm kreta, kena tnggu tester dlu coz tester JPJ tu pun belum masuk lg dlm kreta..
waaahaa..skali lg aku rasa malang menimpa diriku..tester JPJ aku seorang PEREMPUAN.!!
aiyaarrk..apa yg kengkawan aku gitau termasuklah kakak aku kata, kalau tester JPJ nih perempuan, susah cket, dia lebih teliti dr lelaki..n 'garang'..ngee..~
so, terpaksalah aku berlakon jd org yg betul² skema..geess..nk cakap pun aku control o0o..takot dia marah dkat aku..
alhamdulillah, semua lancar..walaupun last² skali sblum masuk ke simpang skolah memandu aku tuh, ambil masa agak lama utk masuk sbb aku teragak² nk lintas jln tuh..byk kali juga tester tuh bg arahan dkat aku suruh lintas..tp, aku takut, walaupun kereta dari arah bertentang jauh lg..huk..huk..
bukit n side parking aku kata okeh..~LULUS.!!
keesokan hari truss aku pegi buat lesen 'P'..wee..~SIAP.!!




dua hari yg lepas dpt berita yg salah seorang senior skolah aku dlu terlibat dlm kemalangan..apa yg menyedihkan, dia telah pun kembali ke rahmatullah..
accident tuh pun jd dkat aje ngan rumah aku..tp, aku x tau pun..fakhrul yg khabarkan dkat aku..
keesokan hari berita ttg kemalangan dia masuk dlm paper..ngeri gak aku tk kreta tuh..remuk teruk..~
AL-FATIHAH buat abg ayan a.k.a Azmir Syazwan..


selingan cket..baru td habis buat latihan moto..
aku pegi agak awal, tp giliran aku yg ke '21'..issyh..lama lg nk start buat tuh..
so, aku duduk dkat bawah pondok tuh..depan pondok tuh ada larr moto yg digunakan utk latihan nnt..btul² depan aku..
sharp 8.30, ckgu tuh dah panggil number..semua ambk moto masing² n aku still skat bawah pondok, tnggu gilirn aku..
pas2 ada sorang perempuan nih, ambil moto btul² depan aku..tp, dia x boleh nk start moto tuh..maybe sbb pagi² nk start agak susah cket kot..
tp, group yg buat skali dgn dia dah buat satu pusingan dah..still dia x boleh start moto tuh..
dlm kepala otak aku nih dah pikir dah nk pegi tolong dia, tp tetiba rasa..eisyh..nnt org kata aku nk 'mengorat' dia plak..dua tiga kali gak aku pikir nk tlg dia..x, bukan dua tiga kali, byk kali gak..dahlah moto dia tuh betul² dpn aku..
rasa mcm nk sarungkan helmet aku n then tolong dia startkan moto tuh..boleh tutup muka cket time nk tlg tuh..heh..~
aku tgk kaum² perempuan dah pakat tgk aku dah..mesti dlm kpala otak diorang mengata dkat aku..

'apa larr bdak laki tuh x tlg kaum perempuan yg lemah'..

mesti diorang kata mcm tuh dkat aku kan..??isyhh, jd serba salah aku..
at last ada jgak sorang lelaki nih yg tlg startkan moto dkat dia..ngee..~malu aku..
spatutnya aku lah yg kena tolongkan dia sbb moto tuh btul² depan aku..isk..isk..malu..malu..
sorry ye kaum perempuan..nnt aku tanamkan dlm diri aku x akan malu lg nk tolong perempuan..
JANJI.!!



message 1 : pandu kereta cermat² eh..apa yg aku tau, abg ayan tertidur time tgh bawa kreta tuh..n then seorang kawan dia dk=lm kreta tu perasan yg dia tertidur n try control stering tuh..tp, x berjaya..truss masuk dlm sungai..
message 2 : abaikan apa yg org nk katakan dkat kita kalau kita nk tolong org..skarang nih, kalau kita tlg org buat benda baik, mesti ada mulut² yg mengata dia tu nk cari publisiti larr (capub), nk mengorat larr..apa² lah yg negatif..isyhh..abaikan..~

4 comments:

eju said...

takziah mngenai arwah...

laaa asal xtolong je.. nway, congrats da dpt lesen!

*jeles.xdpt lg*

Afiq said...

pape dak ni
pg je la tlg
mlu2 lak
haha aku pon da dpt
t kita jejln same2
hemoh3

..:Cha-Pik BiDi:.. said...

huhuhu....
dpt dah nooo...
congrats...
aku lmbt g...huhuhu

mEGAt... said...

eju >> heh..thanks..sabar2 ajelah..masa pnjang lg..

afiq >> arr, nnt kita ronda sama2 eh..tp naik kreta hg lah noh..jimat cket minyak 'kreta ayah aku'..wee.~

Cha-Pik >> sabar deh..nnt dpt lah..x sampai stahun pun tnggu lesen tuh..