Pages

sukantara..

السلام عليكم ورحمة الله وبركته

aiseh, terasa rugi larr plak x pegi 'Program Gelombang Ungu' dkat skolah..
isyhh..tgk gambar diorang yg pegi kat dlm web skool alumni mcm best aje..tp nk bt mcm mana..lesen baru 'L', dah berangan nk pegi skolah..dahlah jauh..hua..hua..
sabar..sabar..lesen 'P' x lama dah..nnt dpt aje lesen 'P' trus nk ronda² keliling Kangar..
itu pun kalau abah bg lah..heh..

nnt hari sukan skolah pun dengar kata rmai yg nk pergi..nmpk gaya mcm aku nih kena berangan lah lg..x boleh nk pegi..huk..huk..
slaloonya ari sukan buat bulan feb..n sbelum tuh diadakan sukantara..
yeah,sukantara..aku still igt time sukantara tahun 2007..time tuh kitaorg still form 4 n mcm besa, form 4 byk main²..heh..
sukan yg dipertandingkan dlm sukantara termasuk lompat jauh, lumba lari 100m n lontar peluru..semua aku buat kcuali lontar peluru..aku ada masalah tulang blakang..so, doktor nasihatkan aku jgn angkat benda yg berat..that's why kat skolah kalau dengar aja benda² berat nk kena angkat, aku buat dunno je..takot jd serius plak tulang blakang aku nieyh kalau aku angkat..

sambung balik..time ari sukantara mmg mcm² adegan bes yg slaloo nk digelakkan..haha..
especially time lontar peluru n lompat jauh..mcm² gaya ada..ngeh..tp, ada satu adegan yg aku x bley nk gelak skali ngan kengkawan aku yg lain..diorang aje yg gelak, tp aku diam..~
jarang jgak org nk gelak kalau tengok org lari dkat trek..slaloonya bg sorak suruh laju..tp, ari tuh agak pelik cket..geng² laki dah gelak terbahak-bahak, tp aku juz diam aje..x taulah sama ada ada ke x geng² prempuan gelak time tuh..

kisahnya bermula waktu ptg..acara lumba lari 100m diadakan..smua dah start nk tnjuk siapa yg lebih laju..slaloonya acara start dgn rumah angsana..rumah sukan aku lah tuh..
tp, aku start group yg second..sj nk tgk org lain lari dlu..
jeng..jeng..jeng..dah tamat group first n then tibalah group aku nk lari..slaloonya kalau nk lari aku lebih suka buang kasut so that x lah berat sgt kakiku time nk lari..so, dgn lagaknya aku letakkan kasut aku sbelah dgn trek lari tuh..
dlm trek tuh, apa yg aku still igt sbelah kanan aku akram n sbelah kiri aku, aku x igt..so, bila ckgu tiup aje wisel, kitaorg pun larilah..dlm tgh² trek tuh lebih kurang setengah trek dah lari kot, tetiba akram pecut lg laju..dahlah trek dia sbelah aku..dah aku nmpk dia lari laju, aku pun pecut jgak larr..
tp, apa yg dahsyat berlaku dkat aku time tuh, ntahlah mcm mana tetiba aku rasa graviti jd terlalu kuat..aku rasa mcm muka aku dkat ja dgn lutut aku nih..(boleh bayang x.??)
pastu truss muka aku nmpk rumput..btul² depan mata aku..aiyaaa...
at last aku jatuh maa..~
bukan jatuh mcm besa ja..jatuh guling² o0o..isk..isk..
dah abis guling² tuh, aku terbaring tgh² trek tuh..mula² aku bajet nk truss berlakon pengsan slepas jatuh guling² tuh..tp ntah knapa tetiba ja aku bangun n then aku tgk kengkwan aku dah start gelak dkat aku..aiyaaa..
apa lg..truss aku lari ke garisan penamat..benda bodoh pernah aku buat..
heh..spatutnya x pelu lah aku lari ke garisan pnamat tuh..spatutnya aku kluar truss dr trek tuh..haha..

malu btol time tuh..rasa mcm nk sembunyi ja muka aku dlm tanah dkat pdg tuh..hua..hua..
mlm tuh aku balik dorm mmg sakit btul badan aku..especially blakang aku..
time sukantara 2008 sblum lari kengkawan aku dah pesan dkat aku jgan guling² lg dlm trek..aigooo..~


rumah Angsana batch Supermassive xii


message 1 : sesiapa yg pegi hari sukan nnt ambk gambar byk² ek..boleh aku tgk sama..heh..

3 comments:

Wan Zhafri said...

hahahahaha!!!
lwak2..geli perot aku~
haha..aku igt lg tyme tuh..
guling2 mcm tenggiling~

fattah said...

yaa.. aku ingat lg.. xpa mgt..
yg tu kenangan kat saina o0o0..
nanti bleh cita kat anak cucu..
haha

mEGAt... said...

uih..aku xkan crita dkat anak cucu aku..malu dowh..heh..