Pages

Gua Kelam yg cerah..

السلام عليكم ورحمة الله وبركته

hari ahad baru² nih ada karnival 'Jom Masuk U' dkat Dewan Wawasan 2020..dkat aje ngan rumah aku..so, hari sabtu aku pegi, hari ahad pun aku pegi..sj sronok² nk kutip pen free..hehe..
ramai gak schoolmates aku yg dtg time karnival tuh..mcm buat reunion plak kat ctu..haha..
yg dr Kulim pun dtg gak..jauh gak tuh..bob lah tuh..tp x sempat jumpa dgn bob coz dia smpai lmbat cket..
dlm dua hari aku pegi ctu, ari ahad paling bez..not because of the carnival..sbb aku dpat gi jejalan ngan schoolmates aku dkat gua kelam..
wah, penat btul ari tuh..
mula² tuh x plan pun nk gi jejalan ke gua kelam..tp, dah alang² jasmi bawa kreta, time nihlah nk berseronok pun..
slepas isi perut n solat zohor kat rumah aku, kitaorg pun bertolak..excited btul nk gi ke sana..
on the way agak takot jgak coz tayar kreta jasmi tetiba aje bunyi lain mcm aje..takot tercabut dowh..
tp tayar ni takot dgn tuan dia o0o..jasmi lah tuh..bila jasmi marah kat tayar tuh, truss diam..haha..
tp x lama lepas tuh dia bunyi balik..aiyaa..~
mcm mana pun, asalkan tayar still bergolek..hua..hua..

nih pun first time dlm idup aku jejak kaki dkat gua kelam..ngeh, org perlis sj aku nih, gua kelam pun x pernah pegi..nk buat mcm mana, abah cbuk dgn kerja dianyway, thanks jasmi sbb bawa gak aku pegi jejalan kat ctu, kalau x, x taulah bila aku akan jejak kaki ke ctu..hihi..
jasmi jd driver kitaorg..haha..naseb lah,sapa suruh dpt lesen 'P' awal², kan dah kena jd driver kitaorg..tp aku aku dah lam dah mengidam nk lesen 'P'..huk..huk..
lebiy kurang 45 minit dr rumah aku, smpai gak kat gua kelam..org x ramai sgt ari tuh..maybe sbb org dah cbuk nk start kheja kot..fakhrul kata slaloonya org ramai..

aku x tau larr plak kat ctu boleh mandi sungai..tgk org lain mandi sungai mcm bez aje..sabar..~baju spear x bawa..kui..kui..masing² pakat berangan aje nk mandi kat sungai tuh..hua..hua..
bila nmpk ja pintu masuk gua tuh rasa gedik² ja kaki aku nk masuk dlm tuh..tp kitaorg x lah lari ke gua tuh..jln mcm besa..control..~har..har..
nk masuk pun kena bayar RM1..aiyaa..~ciptaan Allah nk melawat pun kena bayar..dowh..!!
sblum masuk dlm gua tuh aku dah terpikir mcm² dah..mesti ada tulisan purba yg ditulis kat dinding² tuh..
igtkan ada tulisan² zaman purba ke apa ke..tp yg ada pun hanyalah tulisan org zaman moden yg tulis kat batu² tuh..aiyaa..~
x ada apa² yg menarik pun cuma aku tertarik ngan spotlight dlm gua tuh..ada yg menyala dan ada yg x menyala..tp nk masuk td dah kena bayar RM1..apa yg diorang buat dgn duit tuh huh.?!
x kan x selenggara lampu spotlight kot..ish..ish..~
biarlah, asalkan dlm gua kelam tuh x kelam sgt..
apa yg kitaorg buat dlm gua tuh just posing² ambik gambar aje..hehe..best jgak bergambar dgn batu² kat ctu..rasa mcm kat zaman purba aje..hua..hua..
abis 'lawatan sambil berposing' kitaorg dlm gua tuh, trus kami chow..
on the way, nmpk signboard 'padang besar' 13 km aje lg dr ctu..alang² dah dkat dah trus kitaorg pegi ke pdg besar plak.. x ada apa² pun yg nk dibeli sebnarnya..sj sronok² nk melawat 'pdg besar'..

tp kalau x beli apa² rasa rugi minyak kreta jasmi plak ke pdg besar..naseb baiklah mak fakhrul telifon suruh belikan tikar..
jadilah tikar pun..asalkan ada jgak barang yg dibeli kat padg besar tuh..har..har..

ni ada beberapa snap yg diambil dkat gua kelam..


depan pintu masuk gua kelam



ni mesti fakhrul terpegun ngan spotlight gak..hua..hua..

inilah gaya seorang genius snap gambar..heh..

3 org manusia moden yg sesat di luar gua..ngeh..~

nak masuk balik ke gua..nk balik dah..~



message 1 : sbb apa gua tuh dinamakan gua kelam huh.??kalau mcm tuh, baik x payah letakkan lampu spotlight..har..har..
message 2 : fattah, aku dah hantar cket gambar dkat email hg..nnt aku hntar lg..kewl
message 3 : utk pendaftaran UPU fasa 2 dah dibuka skrang n tarikh tutup utk pendaftaran tuh 10 hari slepas dpt result spm..better isi borang UPU tuh after result kluar sbb nnt senang kita nk pilih bahagian apa yg kita nk pilih..point

4 comments:

Nur Areefah said...

nice journey..

urm, so ko lum isi la ek UPU?depend gak kalo nk isi sekarang..nnt tukar la kalo ada nak tuka..aku pun blum bukak~

mEGAt... said...

blum..~nk tgk dlu rsult mcm mana..
takot dowh..!!

fattah said...

ok mgt thanx..
hehe..

mEGAt... said...

fuh..byk lg gambaq nk hantaq kat hg..nnt bila2 aku free aku hantaq naa..aku malas..ngeh..sori2..btw, you're welcome..