Pages

best friend.??!!

السلام عليكم ورحمة الله وبركته

first time aku jumpa dgn dia nih time form one..sblum nih pun dah ada best friend time skolah rendah, tp x mcm yg skolah menengah pnya..maybe because of stay kat asrama kot..
boleh dikatakan smua yg aku kenal best friend aku..cuma sorang nih aje yg byk tolong aku spanjang life aku kat saina..

time form 1, dia dok satu dorm ngan aku..katil pun bertentang ja..cuma time tuh aku x brapa rapat sgt ngan dia..heh..
first time aku tgk muka dia, mcm² aku ramal kat dia nih..tau apa aku kata kat dia.??aku kata dia nih mesti ganaz, mungkin seorang smoker n semua yg negative aku cop kat dia..(dlm ati larhh..)
sbb tu aku x brapa rapat sgt ngan dia time tuh..lgpun mak aku ada pesan yg kalau tnggal kat hostel nih mcm² jenis org bley jumpa..so, aku buat langkah berjaga-jaga lah..haha..
dlm klas plak aku tgk dia nih agak pendiam..x mcm yg aku jangkakan..nakal, buas, jahat..haha..mengarot tul..

aku igt lg time waktu prep petang di kelas..dia tertidur..so, teloi ajak aku kenakan si dia nih..
apa yg kami buat..bukan 'kami', teloi sorang ja..aku juz tgk ja..teloi letakkan sebatang pensil dkat setiap celah jari dia n letakkan sebatang pensil dlm mulut dia..arr..baru nmpk mcm perokok..haha..~
time tuh aku agak jahat cket..biasalah, kanak² ribena..ngeh..
tetiba dia terjaga n kami sekelas gelak kat dia..kecuali girls..baru aku tau perempuan nih ada sifat belas kasihan yg tinggi..hua..hua..igtkan nk support kami gak..ngee..~
tp lepas tuh mungkin aku dapat hidayah kot, aku menyesal plak kenakan dia..dia x pernah kacau aku pun..tetiba plak aku kenakan dia..

periksa first kat saina mmg mengejutkan aku..dia yg selama ni aku cop mcm², dpt number satu dlm kelas n paling mengejutkan aku dia dpt number 2 dlm form..waahh..dahsyat..
seorang student yg aku slaloo aku jangkakan buas, nakal, perokok..semua tuh clap..baru aku tau yg dia nih seorang yg genius n x ada satu pun sifat yg aku ramal ada dlm diri dia..
start dr exam tuh, aku start rapat dgn dia..n nearly every problem ttg pelajaran nih aku byk tnya dia..dia nih x kdekut ilmu n seorang yg baik..fuh, bersalah lah plak aku cop dia seorang yg negative..form 3 dia jd pengawas dan menjadi best student dlm PMR..mmg dah agak dah..haha..

lg 3 minggu kot nk exam PMR, aku byk tnya dia ttg subjek BM..dowh, malu siot aku kat dia..actually aku x cekang sgt subject BM time tuh..dlm kelas BM aku segan nk tnya ckgu..takut ckgu buat loud speaker dlm kelas kata yg aku nih x reti subject BM..lg malu.!!
so, naseb baik dia nih byk ajar aku..n dia x heboh-hebohkan dkat org lain yg aku nih lemah subect BM..kalau x serius aku malu..thanks mate.!!

p/s : rahsia dah terbongkar..!!! x apa..dah lama dah kisah tuh..har..har..

time form 4 dia byk bg semangat dkat form especially dlm bidang akademik..iyelah, start form 2 dia mengusai tempat pertama dlm form..sapa x kagum dgn dia..ckgu² pun kagum dgn genius dia nih..form 5 dia jd mentor aku..byk tlg aku..aku igt lg tiap² mlm before SPM dia byk buat kelas dkat surau..byk bg tips n dia ada cipta formula utk chemist..ckgu baset pun guna formula dia..waahh..respect sama lu..!!
kepimpinan pun dia control..ketua pengawas 2008, fakhrul..~

last² dia jd best friend aku..byk tlg aku x kira time bila pun..aku still igt time aku tgh study kat dorm tgh mlm sorang²..depan pintu dorm..then dia balik dr balik dari bilik study..aku tau yg dia nih dah ngantok dah, tp dia berdiri sebelah aku n tgk aku buat latihan chemistry..sanggup dia tgk aku buat latihan chem kot² aku ada problem..yup..!!mmg aku ada prob dgn subject chem time tuh..dia yg tolong aku tgh² mlm buta tuh..
thanks Fakhrul.!!





message 1 : silap aku tafsir dia seorang yg negative..rupa-rupanya seorang yg baik n genius..so, don't judge a book by its cover..!!
message 2 : dr form 1 until form 5 aku dok sedorm dgn dia..menakjubkan..!!
message 3 : aku cerita dkat kengkawan aku yg lain ttg first time aku tafsir dia seorang yg negative, diorang gelak kat aku..har..har..~blush

4 comments:

LaDy-Of-EaRtH said...

hohoho~
xsngke kO de bestfren yg genius a.k.a pandai ek...5 taun bkwan lak 2..
aq de gak bestfren cam Ko..5 taun bkwn gak...tp pasnie kteowg msti da nak bwk haluan masing2 da kan..sOb3..tp kteowg da janji w/ape pon kteowg akn cbe keep in touch..
pape pon smoga psahabatan korang bdua kekal selamanye~huhu

Afiq said...

ho3 aku da agk tgh dok bca g aku da agk
hu3 ada alk fakhrul isap rokok
amende ang i
weyh x kill aku ley ark???
he

mEGAt... said...

LaDy-Of-EaRtH >> wahh..sdey btul comment ko..tp btul tuh..wlauapapun do keep in touch..yeahh..!!

afiq >> tu dlu..besalah aku suka tafsir org time zaman muda2 tuh..tp skrang x dah..x baik o0o nk menafsir org nih..jgn tiru perangai aku dlu2..ngee..~~

she's me eyha said...

hahaha..
ang gla pa mgt??
muka cm fakhrul 2 ang ley pkir dia jhat??
huhu,,
lwk btoi,,