Pages

record??!!

السلام عليكم ورحمة الله وبركته

firstly,tahniah buat mama kerana telah berjaya membawa kreta melebihi had kelajuan yg biasa dibawa mama..haha..
first time mama bawa kreta lebih 40km/h d jalan sempit..slaloonya dia bawa slow..dahlah time malam plak tuh mama buat record..boleh masuk buku 'guiness book of record'..haha..
actually, mlm semalam nk hantar hafiz n syuhada gi tusyen..abah pegi penang coz ada meeting apa ntah..so, terpaksalah mama hntar diorang..sblum nih mama bawa biasa aje, tp mlm td dah terlambat..yg si hafiz plak dok pressure mama suruh bawa laju² supaya cepat sampai ke tempat tusyen dia..
aku agak gelabah jgak tgk mama bawa kreta mcm tuh..x pernah aku tgk tgn mama pegang stering mcm nk bawa 'formula 1'..pusing merata stering kreta..hehe..
after hntar syuhada kat tusyen dia, nk kena hantar hafiz plak..jarak antara tusyen syuhada ngan hafiz lebih kurang 4km mcm tu lah..
tp, time nk kluar dr persimpangan tusyen syuhada,tetiba ada motor dtg menuju tepat ke arah kreta yg kitaorg naik..naseb baik mama terror..hehe..x lah langgar motor tuh..yg si hafiz kat blakang still dok pressure mama suruh bawa laju lg..kurang asam pnya bdak..

sebaik sj tiba dkat tusyen hafiz, mama dok diam..
tetiba dia tnya aku..

"wan, boleh bawa x.??"

yuhooo..boleh bawa kretaa...haha..HEAVEN.!!!
sebenarnya mama terkejut pasal kejadian td tuh..so, dia suruhlah aku bawa..hehe..
ada hikmah juga di sebalik kejadian tuh..hehe..bkan senang nk dpt bawa kreta nih..ngeh..~



oklah, posting nih nk selitkan sdikit tutorial mcm mana nk buat 'shoutbox'..
ini pun permintaan 'pabila jari menari'..aku tgk kesian kat dia dr ari tu lg nk buat shoutbox x boleh² sampai tersujud..hehe..sori ek..

ok, first skali masuk website nih..
http://www.cbox.ws/
dah sign up semua dah, klik dekat 'Publish!' n copy semua code yg dia bg tuh..
ok, lpas tuh masuk dlm blogger akaun, n dkat dashboard, klik 'Layout'..
n then klik dkat bahagian 'add a gadget' n satu windows akan kluar..
lepas 2, cari 'HTML/Javascript' n klik kat ctu..
after that, code yg dah kita copy dr website cbox td,pastekan dkat ctu..then, tekan save..
slesai..!!!




message 1: lesen aku still 'L', so x spatutnya aku bawa mlm tuh..naseb baik x ada polis..so, jgn tiru aksi aku ek, bawa kreta still lesen L tanpa ada guru memandu..hehe..Tuzki Bunny Emoticon
message 2: kalau nk ubah colour cbox boleh edit kat website cbox tuh..
message 3: buat 'pabila jari menari',kalau x boleh jgak buat shoutbox, contact ym aku..ngee..~Tuzki Bunny Emoticon

2 comments:

LaDy-Of-EaRtH said...

Hampeh dOwh ckp aq bsujud laK mntak bntuan kO..
wat malU aq jEla daK niE..
aq dh rEti la wat shOutbOx skang niEh..(Cehh!blagak plak)..huhuuu
pape pOn thankz a lotssssssssssssssssssssss...Thankz8..
nie wat aq btambah syg kat ko nieh...hahahaha..guro2 jerr..

thankz skali lg cz skali gus ko tlah memfofularkan nma belog aq kat belog ko..hulala~

mEGAt... said...

hehe..aku tgk smiley ko ltak yg bersujud..ngeh2..
owh..nnt bley larr aku nk conteng2 cket kat shoutbox ko ek..
btw, welcome..~