Pages

2 hari pijak bas..

السلام عليكم ورحمة الله وبركته

hari Jumaat baru² ni saya dengan seronoknya telah pergi ke Selangor.. * hurm, sebenarnya tak seronok pun..hehe..*
bertolak dari Kangar lebih kurang pukul 10 pagi.. *oopss..~kantoi tak sembahyang Jumaat*
sorang je saya pergi..membosankan..mujur dalam bas tu saya tidur aje sepanjang perjalanan tu..jadi, taklah rasa bosan sangat pun.. haha..
ouh ya, malam Jumaat tu, tepat jam 12 malam..erk,lebih sikit 2 minit saya semak keputusan sama ada saya ni layak ke tidak temuduga MARA..dengan bangganya, website tu tulis "maaf, anda tidak berjaya.."
wuu..~sedihnya..erm, mungkin ada hikmah di sebalik kejadian tu ek.??
ingatkan saya sorang aje yang bernasib malang..dalam bas tu tetiba ada call..ngeh, p*'*an gitau yang ramai lagi senasib dengan saya..mungkin MARA pilih yang dapat straight A aje kot..
buat rakan² yang dapat ke mana² interview, semoga berjaya dapat tajaan MARA/JPA..ingat, sebelum pergi interview banyakkan berselawat dan ingat ALLAH.!!insyaAllah berjaya..~

erm..dalam perjalanan ke Selangor, bas yang saya naiki berhenti dekat R&R mana ntah..saya pun tak tahu..
pemandu bas tu bagi masa dekat kami semua dalam masa 45 minit aje..bolehlah solat dan makan sikit²..
ok, dah selesai semua tu, saya pun naik semula ke bas..tetiba, ada seorang pak cik nih masuk ke dalam bas dan ada tanya soalan dekat pemandu bas tu..
kebetulan tempat duduk saya dekat dengan pemandu, jadi saya terdengarlah perbualan tu..

pak cik : encik, bolah saya minta tolong tak.?
pemandu : haa..awat.??
pak cik : ni haa..ada sorang student Somalia tu..dia blajaq kat aloq
staq..tu dia dok tengah galas beg tu..dia naik bas Sri
Murni tadi..tapi, lepas dia habis sembahyang tadi dia mai balik kat tempat parking bas, tengok² bas dia dah blah..~
pemandu : lorr..~ tertinggal bas arr nih.??
pak cik : tu arr..boleh tak dia naik bas ni turun kat Selangor
sekali.?lagipun bas dia tadi pun nak pi Selangor gak..sampai kat sana nanti, dia
kata dia akan habaq kat kawan² yang ada kat Selangor suruh settlekan
semua tu..boleh tak.??
pemandu : hurm..erk..isyh..erk..erm..macam nilah, saya ni pemandu ja..bab²
nak bagi orang naik tumpang bas ni, saya takot nanti pihak atasan marah saya
sebab bagi naik pemandu yang tak bertiket..saya minta maaf sangat² tak dapat nak
tolong..
pak cik : (-_-")


ouh ya, bas yang saya naik nama dia Transnasional..

saya tiba dekat Shah Alam lebih kurang pukul 6 petang..sakit belakang saya dalam bas tu..ouch.!!
keesokan harinya, hari sabtu kan.??yeah..sabtu..malam tu saya bertolak balik ke Perlis..wah, penat sungguh saya dua hari tu..

sebelum bertolak balik, pak ngah ada bagi hadiah dekat saya..wah, terharu sungguh saya..sudahlah tumpang rumah dia tidur semalaman, menghabiskan elektrik rumah dia, air, beras..erk..erk..aarr..minyak kereta dia..
tetiba dia bagi hadiah pula..isyh, segan betul saya waktu tu..tapi, kalau dah dikatakan rezeki tu, jangan ditolak..hihi..


tadaaa..~dia bagi saya pen..~
rasanya mahal juga pen tu sebab dalam kotak lagi..sebelum ni pun saya selalu guna pen yang biasa² aje..yang harganya 90 sen, seringgit..tak pernah lah lagi saya guna pen yang harga mahal² ni..
rasa macam nak letakkan dalam frame aje..haha..
terima kasih banyak² pak ngah..~

Photobucket



message 1 : bila keputusan SPM yang recheck tu dapat tau.??
message 2 : malam saya balik ke Perlis tu, lebih kurang pukul 10 malam..tapi, pukul 8.30-9.30 malam saya tengok bandaraya Shah Alam terang berderang aje..'Earth Hour'..??naaahh..~kasihan bumi yang sudah tua nih..tak apa, tahun depan kita padam semua lampu dekat Malaysia termasuk lampu kereta..hua..hua.. *idea jahat saya..*

6 comments:

Afiq said...

slambe rock je nk pdm lampu
nk bg owg mampos
hehe

farhana said...

jauh trok Perlis g Selangor...
dr Perak ok ar gak.. x bawak Yoko Yoko?? hehe..

mEGAt... said...

afiq >> siapa nk try padamkan lampu kereta, silakan..haha..

farhana >> erk, mcm tau2 ja aku bawa yoko2..tp, elok nk guna jaa dah habis..hehe..

MiBi said...

woitt???
apa tema dan persoalan mamat somalia tuh???
pesal plot dia tadak ending???
aiiyyooo....

mEGAt... said...

erm..bg akulah, sepatotnya si driver bas tu bg ajelah s2dent somalia tu naik tumpang sekali..lgpun, dalam bas yang aku naik tu ada lg seat yang kosong..cian s2dent somalia tu..dahlah abis semua pakaian dia dlm bas tu dah dibawa bas yang tinggalkan dia, inikan pula nak tumpang bas yang lain pun x boleh..lg satu, bukankah 'bas' tu 'kenderaan awam'..so, apa salahnya tumpangkan skali..aku rasa apa yang driver tu kata dia punya majikan akan marah dia kalau dia bawa penumpang tanpa tiket, x sepatutnya akan berlaku..sbb, adakah majikan bas tu akan check balik org yang naik bas tu tanpa tiket sedangkan selalunya tiket bas di check pada waktu sebelum bas bertolak dari satu destinasi tu..
sepatotnya si driver bas tu bagi ajelah s2dent somalia tu tumpang skali..dahlah warga somalia..ntah apa yang dikata terhadap negara kita pasal tolong-menolong nih ek..
ouh ya, s2dent somalia tu seorang perempuan..

MiBi said...

laaa. ank cita pasal simpati ar nih.. yang pi randuk suma dalam satu story.. aiyoo...