Pages

muka misteri..

السلام عليكم ورحمة الله وبركته

kekadang terfikir balik cerita ni memang rasa malu gila²..rasa nak sorok aje kepala dalam tanah..ooppss, jangan..sungguh b***h kalau saya buat macam tu..heh..

saya masih ingat waktu form 1, katil saya betul² hujung dorm tepi tingkap..best o0o katil dekat situ..tapikan sampai sekarang saya tak tau sebab apa saya pilih katil tepi tingkap tu, padahal kalau tepi tingkap nih selalunya banyak h*nt*.. <--pengaruh filem
ok,malam tu, kalau tak silap saya pukul 12 lebih kot sebab waktu tu semua ahli dorm saya dah tidur kecuali saya, Wanz dan Sobri..
waktu form 1 nih memang pelik sikit perangai sorang² tu..malam tu, Sobri tak tidur lagi merayau² dalam dorm..senaman kot..~ katil Wanz sebelah aje dengan katil saya..malam tu pula tak rasa mengantuk pun.. sebelum tidur, ada sembang sikit dengan Wanz..sembang pasal apa ntah..tak ingat..
ouh ya, dorm saya memang gelap kalau light off..lampu koridor tu ada..tapi, sebab waktu tu ada almari besar dalam dorm, jadi terlindung sikit cahaya tu nak masuk dalam dorm.. almari tu letak betul² sebelah katil Azim..kebetulan malam tu pula Azim tak tidur atas katil dia..jadi, tak perasan lah katil tu tak ada orang..
saya : bla..bla..bla..
wanz : haha..
saya : bla..bla..bla..bla..
wanz : bla..bla..bla..
saya : hehe..

*tak ingat apa yang saya dengan Wanz cakap..*
tiba² saya terperasan ada orang tengah usha saya dengan Wanz tengah bersembang..nampak macam lembaga hitam aje atas katil Azim..dahlah gelap..
zaman tu tengah popular dengan perkataan 'misteri'..
saya dengan spontannya terus cakap dekat Wanz..

saya : weih, tu siapa tu tengah tengok kita.???muka misteri jaa.. *sambil menunjuk dekat lembaga hitam atas katil Azim*
Wanz : *sambil mengalih badan terus cakap..* ASSALAMUALAIKUM..~

tetiba si Sobri yang tengah berlari dalam dorm tadi terus jatuh..
GEDEBUUK.!!! *memang bunyi kuat sungguh dia jatuh tu..lepas dia jatuh, terus tak gerak badan..erkkk.!!*

saya : *aik, pasai pa Wanz tiba² ja bagi salam* <-- cakap dalam hati..

tetiba, lembaga hitam yang saya kata tadi tu bangun dari atas katil Azim lepas tu dia cakap..

"tengah² malam ni tidurlah..bising jaa tengah² malam nih.!!"

erk..rupa²nya lembaga hitam yang saya kata tadi tu, Sir Suki rupanya..warden asrama kitaorang.. fuh, memang berpeluh teruk saya waktu tu.. patutlarr Wanz bagi salam lepas tu si Sobri pula sengaja buat jatuh..diorang dah nampak Sir Suki..saya sorang je tak perasan lagi waktu tu.. aiseh, kantoi saya kata dekat Sir Suki 'muka misteri'..hehe..

lepas aje Sir Suki keluar dari dorm, terus saya tidur..memang ketar habis saya waktu tu..tak cakap langsung..
waktu tu pula masih lagi pakai baju melayu balik dari surau waktu isyak tadi..tak salin pun baju tu..sebab takut sangat..
esok pagi, baju melayu saya basah berjeruk..bayangkanlah, baju melayu yang tebal, pakai untuk tidur..fuh, berpeluh deyh..


Sir Suki, penasihat pengawas SAINA..

8 comments:

farhana said...

1 je yg aku x paham... camna sir suki bley ade ats katil azim??

mEGAt... said...

malam 2 sir suki tgh ronda asrama..
azim pula x ada atas katil dia..maybe dah lama dah kot sir suki ngendap atas katil azim tu..cuma tnggu time nk marah kami aje kot sbb bisng dalam dorm mlm tu..tetiba aku tnjuk kat dia sambil kata 'muka misteri' pula..hissyy..~

MiBi said...

hahaa.... aku masih igt crita nih... haha..
tggu nnnti kat page ada plak crita time f2 dlu... hehe

Wan Zhafri said...

kehkehkeh...
lwak tol...
aku igt ang sj nk wat lawak..
xto lak ang mmg x nmpk...
haha..
aku pown da cuak habess da..
hehehe...
tyme tue kte dok sembang psal abg kawaq kowt~~

mEGAt... said...

ilyas >> crita apa weih.??

wanz >> arr..btoi2..pasal abg kawaq..baru aku igt..
nasib baik sir suki x denda kita apa2..haha..

fattah said...

haa.. weh mgt.. cita la plak masa time form 3.. masa almulk tu.. jam dinding punya pasal..
hahaha

mEGAt... said...

owh..pasal tu ek.??nntlah bebila aku free..

Afiq said...

ngueh3
lwk2